onsdag den 12. september 2012

Fødselsdag

På lørdag er det min fødselsdag. Når det kommer til min fødselsdag, opfører jeg min stadig som en 9 årig. In my defence – så gør min mor det også! (Hun plejer at ringe til mig i januar og spørge, om jeg har forberedt mig på hendes fødselsdag – i marts...)
Men altså: Jeg har fødselsdag. Og jeg glæder mig! Sidste år blev brugt på at rende rundt på et hospital med Lillen for at få at vide at den ben-scanning, jeg havde brugt eftermiddagen på at få lavet, ja, den var scanner-damen nok ikke helt kompetent nok til at udtale sig om.. Og så var der selvfølgelig valg. All in all ikke den optimale måde at fejre min fødselsdag på, når man er så fødselsdagsfanatisk, som jeg er.

Men hvert år bliver jeg sgu alligevel rørt over, at de mennesker, jeg holder af, gider lege med og lade som om, jeg er 9. Min søster fulgte fx troligt med mig rundt sidste år og hyggede om mig på hospitalet, og mens jeg rendte ryddede op derhjemme... E står hvert år tidligt op og laver surprise-morgenmad, og der er altid en veninde eller søs, der bliver tvangsindlagt til at holde fri hele dagen for at holde hyggedag. Og de gør det. Hvert eneste år. På lørdag slæber jeg min søster med alle tre børn til Nørrebro (og vi husker lige at to af dem er under to måneder gamle) klokken 9 om morgenen(!) for at spise morgenmad med mig. Min veninde har ønsket fri fra arbejdet hele weekenden og kommer herover fra Aarhus – med sin nye kæreste – for at fejre mig. Og hun har sågar faket et ”Hvor lyder det hyggeligt, at vi skal i Zoo på din fødselsdag!!”. Min anden veninde lægger hus til en fest om aftenen, fordi det ikke er så nemt at holde mini-fest hos mig, når Lillen også skal være der. Og to andre veninder er ikke blevet spurgt, men har fået at vide, at på lørdag skal de til fest hos T, fordi meget vigtige mig har fødselsdag!...

Åh, gud... Når man sådan lister det op, så er det sgu da underligt, de overhovedet magter mig!
Men jeg vil gerne sige tak! Rigtig mange gange tak! Det er simpelthen så pisse sødt af jer, at I gider! Tak! Det er jo ikke underligt, jeg glæder en måned i forvejen hvert år..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar